אודות | פינת מומחים | כתבו עלינו | תודות | בלוג nfc | מילים בקפה | פורום רעננה | פרלמנט נשים | ספרים | צרו קשר
דף ראשי > ייעוץ עסקי-שיווקי > על הייעוץ

מה זה ייעוץ עסקי-שיווקי?



ייעוץ עסקי-שיווקי
ייעוץ: (ז’) מתן עצה, המלצה, הדרכה, הכוונה, הכוון, הנחיה; הנהגה, הובלה, הוראת דרך; הסברה, ביאור, מתן ביאורים, הוראה
עסקי: (ת’) מסחרי, כלכלי, ביצועי, מעשי
שיווקי: (ת’) שתכליתו לשווק, שתכליתו למכור, שמטרתו מכירה
(מקור: בבילון)
 
 
ייעוץ מעגלי
הייעוץ העסקי השיווקי לוקח בחשבון פרמטרים שונים מחיי העסק, השוק שבו מתקיים העסק והפרסונות המעורבות הן בעסק והן בשוק. תפיסת HBH מבוססת על ההנחה שהכח המניע, כמו גם הכוח העוצר, נחלק לשניים:
  1. כוח מקצועי (מקצועיות, ידע עסקי ושיווקי, מידע, עבודת שטח, תכנון, תכנון מול ביצוע, לימוד וצמיחה)
  2. כוח הסובייקטים בתהליך (הפרסונות שמעורבות הן בעסק והן בשוק ובמפה התחרותית).

בתוך כל אלו מתבצע הייעוץ השיווקי.

מידת הכניסה לפרטים נגזרת מגודל העסק, ייעדיו, דחיפויות ומשך הזמן המוקצה לייעוץ. כמו כן, האם קיימת סיבה מיידית עבורה נדרש ייעוץ נקודתי (למשל - חדירה לשוק חדש, לקוח שעבורו יש להיערך היערכות רחבה במיוחד וכיו"ב).

באופן כללי ביותר, להלן מרכיבי וסדר עבודת הייעוץ, הנעשית בשיתוף עם החברה וקברניטיה:

  1. ליבון וכתיבת חזון ורעיון
  2. גישה אסטרטגית כוללת ופילוסופייה ארגונית של העסק
  3. אפיון המוצר או השרות
  4. ניתוח השוק והמפה התחרותית
  5. יתרונות, חסרונות, עוצמות, חולשות (על פי מודל SWOT ומודלים אחרים, ממוקדים יותר)
  6. יצירת מודל עסקי, אסטרטגייה ומדיניות ניהול ובקרה
  7. תוכנית אסטרטגית-שיווקית
  8. תוכנית עבודה
  9. ליווי בצמתי בקרה, לצורך בחינת תכנון מול ביצוע, הסקת מסקנות אופרטיביות ועדכון התהליך השיווקי
  10. הטמעת עקרונות בייצוג החברה, האסטרטגיה והתכנית, בסביבת משא ומתן מתמדת בה מתקיימת החברה (פנימה והחוצה).

ניתן לכלול בתהליך מסלול הדרכת מנהלים/מנהלות, ייעוץ ארגוני התואם לייעשיה השיווקים של החברה והדרכה פנים-ארגונית.

למידע נוסף על תפיסות משיקות ל"ייעוץ מעגלי":

גלגל החיים של האדם השלם - LMI

Win-Win

מאמר על ניהול הוליסטי

Holistic Marketing – The Evolution of Strategic Marketing




אנא המתן לטעינת התגובות...
כל הזכויות שמורות © | עיצוב: | Powered by [PiXeliT - בניית אתרים] |