אודות | פינת מומחים | כתבו עלינו | תודות | בלוג nfc | מילים בקפה | פורום רעננה | פרלמנט נשים | ספרים | צרו קשר
דף ראשי > ידע והעשרה > מאמרים > יחסי ציבור

יחסי ציבור נוסח 2007 / יעל לוטן



הרבה לפני ההשקעה בשיווק ובמערך המכירות הכרחי להשקיע ביחסי ציבור כי הם אלה אשר פותחים את הדלתות בכל המישורים. מוצר טוב והכרחי ככל שיהיה לא ישיג את מטרתו אם לא יהיה ידוע מספיק בקרב קהלי המטרה אשר להם הוא נועד. ואיש המכירות המסכן אשר הולך למכור מוצר אנונימי ייאלץ בכל פעם לפתוח את המכירה בהרצאה של מה זה , מי זה ולמה זה טוב....

נכון תמיד אפשר לפרסם ולמרות שפרסום הוא פלטפורמה מצוינת תורו מגיע כאשר המוצר מוכר והמותג מדבר בעד עצמו. פרסום מהווה חותמת למיתוג. שלט ענק של קוקה קולה בדרך השלום יהיה ברור לכולם על מי ועל מה מדובר אך באותו מקום שלט ענק של "קפה משה" יראה תמוה ולא מובן שלא לדבר על ההוצאה הכספית שהיא אסטרונומית.

יחסי ציבור מגיעים בד בבד עם בניית התכנית העסקית של העסק מכיוון שהם חשובים באותה מידה. תוכנית עסקית אשר מכוונת למכירת מוצר מסוים מחייבת התייחסות רצינית להחדרתו לשוק , לבניית תדמיתו ולקידומו בקרב קהלי המטרה מכיוון שעסק שלא מוכר הוא עסק שלא מרוויח, הוא עסק שלא קיים....

קיים זה לפני הכל מבחינת מודעות ורמת הכרה בקרב קהלי המטרה של העסק/המוצר.

התשתית התדמיתית אשר צריכה להיבנות מבעוד מועד אמורה להתחיל ולפעול מוקדם ככל שניתן כדי להתחיל לבסס הכרה ומיצוב בשוק אשר אליו משתייך המוצר.

כשאני אומרת הכרה אני מתכוונת להכרה בקרב לקוחות פוטנציאלים, בקרב עמיתים לענף, בקרב מתחרים ועוד.

כסף אינו המשפיע העיקרי בהחלטה אם לקחת יחסי ציבור או לא. כסף הוא בדרך כלל תוצאה של פחד מסוים מחשיפה או הצלחה.

מסקנה זו מתבקשת מעובדה אחת ברורה אשר טוענת שכל בעל עסק שיוכל לראות איך יחסי ציבור מגדילים לו את ההכרה וההכנסה כמובן יהיה מוכן לקחת גם הלוואה עבור השירות.

עוד לא נתקלתי בבעל עסק אחד שלא רוצה להיות ידוע ומוכר וכמובן למכור את המוצר ולהרוויח כסף עבורו. שתי המטרות האלו לא תתאפשרנה בלי שקהלי המטרה ייחשפו למוצר באמצעות דעה בלתי משוחדת שהיא תוצר של יחסי ציבור.

יחסי ציבור נועדו כדי להגדיל את מעגלי התקשורת של המוצר. בדרך כלל ניתן לפעול באופן פרטי במעגל הפנימי ובמעגל של החברים אך יותר מזה לא ניתן לעשות בלי פעולה מסיבית ומקצועית של פתיחת קווי תקשורת.

איך זה מתבצע?

כאשר עלינו לעשות יחסי ציבור למוצר מסוים עלינו בראש ובראשונה לפלח את קהלי המטרה שלו ולהיות מקצוענים ביותר באופן הפנייה אל המדיה אשר מתקשרת עם אותו קהל .

תתפלאו, כל אחד יכול לעשות יחסי ציבור. השאלה איך לעשות את זה נכון. זו לא בעיה להשיג את מספר הטלפון של עורך או כתב בעיתון מסוים ואפילו להשיג כתבה נחמדה אך חשוב לזכור שדבר כזה יכול להתפרש בסוף כטעות מצערת.

למה?

מאותה סיבה בדיוק שאתה יכול לכתוב את החוזים בעצמך, אבל הולך בכל זאת לעורך דין שייעשה זאת עבורך, כיון שמקצוענות זה שם המשחק.

יחסי ציבור טובים יבנו עבורך את קשרי המדיה המעולים ביותר, ידעו להציג את המוצר בצורה הטובה ביותר, וישיגו לך את החשיפה התאימה לך ביותר בהתאם לקהלי המטרה שלך.

כאשר מתקשרים מוצר לקהלי המטרה יש לעשות זאת במספר דרכים אך חשוב מאוד שבכל אחת מהדרכים תהיינה תוצאות ברורות מראש ויעדים מוגדרים.

כאשר אנו רוצים לפתוח את קווי התקשורת מול קהלי המטרה עלינו להתייחס למספר דברים. הראשון מה מעניין אותו והשני איזו מדיה הוא צורך ורק לשם לכוון. לפעמים לקוח סבור שמה שלא מעניין אותו לא מעניין אף אחד ותמיד בכל פעם יש צורך להאיר את עיניו לגבי העובדה שאנו מכוונים לקהל המטרה ואם הקהל קורא את "מקומון נתניה" אז שם נכון להיות.

יחסי ציבור נועדו לקחת את המוצר ולתקשר אותו מול קהל המטרה בצורה החיובית והמקצועית ביותר. אין ספק שיחסי ציבור מגדילים את ההכנסות של הלקוח ובונים אותו כמותג יציב אנו חיים בעידן התקשורת כעת, לנהל עסק בלי יחסי ציבור זה כמו לצייר בלי צבעים.


יעל לוטן היא מנכ"לית לוטן תדמיות בע"מ - www.lotan.org.il  




אנא המתן לטעינת התגובות...
כל הזכויות שמורות © | עיצוב: | Powered by [PiXeliT - בניית אתרים] |