אודות | פינת מומחים | כתבו עלינו | תודות | בלוג nfc | מילים בקפה | פורום רעננה | פרלמנט נשים | ספרים | צרו קשר
דף ראשי > ייעוץ עסקי-שיווקי > פינות ייעוץ > ייעוץ עסקי שיווקי לנשים

פינת ייעוץ: האם להפוך לסוכנת יצוא ויבוא מהבית?



היי,

אני מתעסקת בסחר בינלאומי יבוא יצוא מעל 10 שנים. מסתבר שאני מאוד שולטת בנושא וגם בלוגיסטיקה מסביב. הייתי רוצה בנוסף לעבודה הקבועה לנסות להקים עסק פרטי לשירותי יצוא יבוא מהבית. יש לי קשרים רבים דרך העבודה שאותם אוכל לנצל לטובתי (עם עמילי מכס, חברות ספנות, חברת תובלה ארצית ועוד..).

אך כיצד אשווק את עצמי ליצואנים וליבואנים הקטנים ? ‏שרוצים לחסוך בהוצאות ולהגדיל את אחוזי הרווח מהעיסקה?

הרעיו שבמקום להעסיק פקידה שתטפל בניירת בלבד, אני אוכל ליישם זאת ואף להציע שירותי לוגיסטיקה זולים בשירות טוב יותר. כמו כן אני מאוד בקיאה בתשלומים הנגבים מהנמל ומחברת הספנות כך שאוכל להציע גם שירותי בדיקה של החשבונות ואפשרויות לחיסכון.

שמעתי עליכם רבות מאוד מעניין ואף מפרגן.

אשמח מאוד לשמוע ממך בקרוב.

בכבוד רב,

נעמי.


שלום נעמי,

ראשית, הייתי מתחילה לבחון את אפשרויות העיסוק העצמאי שלך בעודך עובדת כשכירה. קחי לקוח או שניים, שאינם קשורים למעסיקייך בכל צורה שהיא, ונסי לתת להם לירותים על מנת "לחוש" את התחום מנקודת מבטה של עצמאית. להיות נותנת שירותים עצמאית – ובמיוחד מהבית – אין זו ערובה לפרנסה קבועה ורציפה וכדאי להתכונן היטב.

לגבי רכישת לקוחות, יצואנים קטנים:

  1. יש מאגרי עסקים כמו זה של D&B או BDI , שניתן לרכוש במחיר לא מאוד גבוה ולהפיק מהם רשימת דיווק והתקשרות ללקוחות פוטנציאליים.
  2. ניתן להירשם כיועצת במכון היצוא הישראלי ולהיות מעורבת בפעילותם ההדרכתית שנועדה לקדם יצואנים קטנים (ככה התחלתי אני את הקריירה העצמאית שלי, למשל).
  3. ניתן להקדיש מס’ שעות בשבוע להדרכת יצואנים במסגרות הדרכתיות שונות – מכון היצוא, התאחדות התעשיינים ואחרות. זוהי חשיפה גם לקהלי יעד וגם של אותם לקוחות פוטנציאליים למידת המקצועיות שלך.
  4. ניתן לראות גם במאגרים של משרדי ראיית חשבון ועריכת דין, אמצעי לפרסום על מנת שימליצו עלייך ללקוחותיהם. בעניין זה, הייתי אפילו מגדילה לעשות ומתעניינת לגבי משרד או שניים שפופולריים במיוחד בקרב יצואנים קטנים, ומייצרת שת"פ כלשהו עם אותו משרד. מנסה, לפחות.

שוב – הצעד של מעבר משכירה לעצמאית הוא צעד אמיץ ומשמעותי. יש סיכון אחד מרכזי שחשוב שתקחי בחשבון, והוא אי הסדירות של תזרים ההכנסות: פעם יש יותר לקוחות, פעם פחות, יש תקופות (כמו חגים וחופשות, למשל) שיש מעט מאוד פעילות. כדאי לתכנן לכן את פעילותך על בסיס "פיילוט" בעודך עדיין שכירה, ולנסות להביא למצב שלפחות חלק מלקוחותייך הם לקוחות ריטיינר קבועים.

את השיווק לא תוכלי להפסיק ולו לרגע !

את מוזמנת בהקשר זה להתעניין כאן באתר על קורסי יזמות נשים שאני פותחת במסגרת האוניברסיטה הפתוחה, שמקנים חלק מהמיומנויות הבסיסיות למטלות הניהול והשיווק של עסק מסוג זה שאת רוצה להקים.

בהצלחה,

חנה.

לשאלות נוספות:

http://www.haderech.co.il/marketing1.html

או





אנא המתן לטעינת התגובות...
כל הזכויות שמורות © | עיצוב: | Powered by [PiXeliT - בניית אתרים] |