אודות | פינת מומחים | כתבו עלינו | תודות | בלוג nfc | מילים בקפה | פורום רעננה | פרלמנט נשים | ספרים | צרו קשר
דף ראשי > ידע והעשרה > מאמרים > יזמות וניהול

האם את מנהלת-מנהיגה? / יעל לוטן



אם את מנהלת מס' עובדים יש לי עבורך תרגיל, בצעי אותו ותיווכחי לדעת אם יש בך את זה (גם אם לא אל דאגה תמיד יש מקום לשיפור). הרימי טלפון לכפיף לך ואמרי לו למצוא עבורך מידע על אדם בשם "קוראג'ו". בלי הסברים למה ומדוע פשוט תני את ההוראה.

אם העובד שלך יעיל וההוראה ממך היא חד משמעית המידע יהיה בידייך תוך שעה לכל המאוחר, אם העובד שלך לא יעיל אז:

  1. תיתקלי בהמון שאלות בנושא "למה ואיך".
  2. גם אם המידע יגיע ייקח לזה הרבה זמן מהנדרש באמת.

  3. הוראתך אינה חד משמעית ולכן השאירה מקום לספק.

  4. עצה קטנה – העלי את העובד על מונית ישירות למתחרים או שתלמדי איך להיות מנהיגה!

כמנהלת את חייבת להיות תמיד בעמדת גורם ולנהל את העסק כמו המושך בחוטים בתיאטרון הבובות, חלק ובנחת בלי התעסקות בשאלות, תירוצים ושאר הפתעות...

לגבי מתן הוראות "קשיחות" אינה המילה הנכונה מילת המפתח היא "הוראה שאינה מותירה מקום לספק". מנהיגות היא היכולת לגרום לאנשים אחרים לעשות את מה שאת רוצה שהם יעשו. עלייך תמיד לזכור שכדי שאנשים יעשו את מה שאת רוצה המטרה חייבת להיות משותפת לכולם רק כך תושג המטרה.

אם כך איך תשיגי מנהיגות?

מדובר ביכולת לתת הוראות ולאכוף אותן. (אין צורך להעלות בדמיונכם מנהלת אשר מסתובבת ומחלקת פקודות לכל עבר ללא הבחנה). הוראות הן חלק טריוויאלי בעבודתה של מנהלת הדבר ההרסני ביותר בעסק הוא מצב בו אין הוראות. מעצם זה שאת בתור מנהיגה נותנת הוראות ומבצעים אותן, סימן שיש ממשות לגבי הצורך לבצע את ההוראה.

ממשות, כדי לסבר את האוזן היא מציאות שמוסכמת על אנשים. כשיש ממשות והסכמה אז מגיעה התקשורת בין אנשים(לדוגמא: שני אנשים רואים שולחן ומסכימים שזה שולחן מכאן נוצרה תקשורת).

הדבר הראשון כשמנסים לגרום לכך שההוראות יתבצעו הוא לדעת שיש שלושה סוגי עובדים:

  1. בעלי הנכונות – עובד שמוכן לעשות דברים.

  2. השלילים המתנגדים – (אנטי) שתמיד יקטרו "למה דווקא אני"

  3. חסרי התושייה לחלוטין – תמיד מעלים קושיות ומסבכים אותך בשאלות.

מה שדרוש לך אלו עובדים בעלי תושייה.    תושייה היא יכולת למצוא פתרונות ולצאת ממצבים קשים.

חברה יקרה, מקצוע אפשר ללמד כל אדם אך אישיות לא ניתן ללמד. אם יש בין העובדים שלך אחד מתנגד הוא עלול להוריד את היעילות של כל השאר.

אם כך כיצד לתת הוראה לעובדים?


  1. דאגי לכך שתהיה לך הערכה ברורה, מוגדרת ונכונה של המצב, וזאת על מנת שההוראה שתתני תהיה הגיונית ובאמת ניתנת לביצוע.

  2. הכיני אמירה מדויקת, שמתקשרת במידה הולמת בכתב, מה בדיוק את רוצה שיתבצע - רצוי בכתב כדי למנוע מצב של "שכחה" דברים כתובים לא נעלמים. ותיאור המשימה בבירור זה על מנת למנוע שאלות מיותרות.

  3. כדי שההוראות יבוצעו יש להשתמש ב"נוסחת הקסם" למתן הוראות. כן, זה אולי נשמע קצת מוזר אך יש נוסחא כזו והיא נורא פשוטה למען האמת.

נוסחת הקסם היא:

  1. הוציאי מחדש את צעד מס' 2.
  2. הוציאי מחדש את צעד מס' 2.

  3. הוציאי מחדש את צעד מס' 2.

המטרה היא לחזור כל פעם על ההוראה בבירור ובכתב עד לשכפול מלא ולביצוע לפעמים זה ייקח טיפה זמן אך זה שווה את זה.

אם ההוראה בכל זאת לא מבוצעת כנראה משהו לא הובן. עלייך לבדוק שצורת התקשורת מקובלת על שני הצדדים במידה ומשהו לא ברור נוצר בלבול. בלבול הוא תנועה בלתי נשלטת ובלתי מסודרת.

עלייך להגיע עם העובדים למצב של שכפול, כלומר כאשר בנקודה ב' מתקבל העתק מדויק של מה שנמצא בנקודה א'.

עלייך להימנע כמה שיותר ממצב של שו"ת (שאלות ותשובות), כי ככל שתתעסקי יותר עם שאלות ותשובות כך תהיי יותר מבולבלת. ככל שתקבלי יותר החלטות כך תישארי יותר שפויה, הרי ידוע שבלבול הוא מצב הגובל באי שפיות לא?

בקיצור, אם את רוצה להיות מנהלת שמנהלת את העובדים ולא להיפך התחילי להיות מנהיגה ולתת הוראות שאינן מותירות מקום לספק. זה ניתן לביצוע וזה עובד. מדובר בטכנולוגיית זהב השתמשי בה!



www.PuRecomm.org.il    www.Lotan.org.il




אנא המתן לטעינת התגובות...
כל הזכויות שמורות © | עיצוב: | Powered by [PiXeliT - בניית אתרים] |