אודות | פינת מומחים | כתבו עלינו | תודות | בלוג nfc | מילים בקפה | פורום רעננה | פרלמנט נשים | ספרים | צרו קשר
דף ראשי > ייעוץ עסקי-שיווקי > פינות ייעוץ > ייעוץ עסקי שיווקי לנשים

איך למצוא יצרנית ומשווקת למוצר שלי?



שלום לך!

שמי לילך, רשמתי פטנט על שמי ויש לי אישור בקשת פטנט.

ברצוני למצוא משקיע/שותף שיעזור לי לדחוף מיזם זה ולהקים חברה בינלאומית לפיתוח מוצרים ומכירתם בעולם על ידי מפיצים אזוריים, שהראשון בהם "נייר חד פעמי לספיגת נוזלים לסיר ילדים ולגיל המבוגר" שמוצר זה נרשם על ידי כפטנט.

מוצר זה אינו קיים בעולם והוא מיועד לכל בית שיש בו ילדים שנגמלים מטיטולים, כל בית בעולם יברך על מוצר זה, להקלת חיי היום יום שלנו.

רציתי לשאול, האם תוכלו לעזור לי ולקשר אותי עם אנשים פוטנציאלים בעלי ממון, שמחפשים השקעות, ואשמח ליצור עימם קשר. יש לי מצגת עסקית.

אני מאוד רוצה להצליח ולהגשים חלום, להקים חברה מצליחה וכן, לעשות כסף, המוצר הוא גאוני, אין אחד שלא אומר, אך אני די תקועה, הדברים זזים לאט, ובטוח שמשהו אני לא עושה בסידר.

בתור אמא, הייתי שמחה ומאושרת להקל לי את החיים אם מוצר זה היה על המדף.

ו"לשמחתי" אין מוצר כזה על המדף, ואני זאת שאתרום לאנושות כולה, בהכנסת מוצר זה לשוק בכל העולם.

אשמח לדעת את דעתך בנושא ואשמח לענות על דברים לא ברורים.

תודה

לילך


תשובה:

שלום לילך,
למצוא משקיעים לפטנט, זה (כמו שכבר הבחנת) לא כל כך פשוט. אני לא יכולה לסייע לך במציאת משקיע, אולם יכולה לסייע לך בהתוויית קווי חשיבה ותכנון שיקדמו אותך למציאת ובחירת מקור מימון.
ראשית, מיהן החברות שיכולות להיות בעלות עניין בהמצאה? הייתי מתחילה מעבודת חקר יסודית לאיתור ואפיון מספר חברות המפיצות לקהלי יעד אליהם מיועד המוצר שלך. למשל, חברות טיטולים, חברות למוצרי נייר לבית וכיו"ב. הייתי בוחנת הן חברות ישראליות והן חברות בינלאומיות. במסגרת זו, הייתי מתעניינת מהם הקריטריונים לפיהם הם בוחנים מוצרים חדשים, ומנסה להתאים את הצגת המוצר לאותם קריטריונים.
שנית, הייתי מציעה לך לתמחר את המוצר, להעריך מה יהיה מחירו הקמעונאי ולנתח את הערכים המוספים של המוצר שלך היטב. אלו, כבסיס למצגת שתערכי ותשלחי ללקוחות פוטנציאליים. חשוב לזכור שבשיווק יש מושג שנקרא good enough product. כלומר - ישנם מצבים בהם מוצר נפלא לא זוכה להתעניינות תעשיות ומפיצים כי הוא יותר ממה שהשוק צריך, בתמונת השוק כפי שהם קוראים אותה.
חלק מהערכת מיצובו של המוצר היא ביחס שבין עלותו לצרכן, רווחיות היצרן ושרשרת השיווק והצורך שהוא ממלא בשוק. תעשי שעורי בית!
דבר שלישי, תחליטי מה את רוצה עבור ההמצאה. תתייעצי, עם עו"ד המתמחה בשיווק פטנטים למשל, על מנת שלא תיפלי ל"בורות" שאינך רוצה ליפול לתוכם.
אחרי כל אלו, תחליטי מה אסטרטגיית השיווק שלך ותפני (ישירות או באמצעות נציג/ה) ליצרנים פוטנציאליים שנראים לך מתאימים ביותר.
ניתן לפנות למשרד התמ"ת ולברר האם יש להם בימים אלו תכניות סיוע לפיתוח ושיווק מוצרים המוגנים בפטנטים.
בהצלחה,
חנה בית הלחמי

חנה שלום
תודה רבה על ההתייחסות.
כל מה שרשמת כבר ביצעתי, הדבר היחיד זה להגיע למשקיעים הנכונים.
אני לא מרימה ידיים, אני ממשיכה הלאה ואפילו דוהרת עד שהגיע לנחלה וההצלחה.
בכל אופן תודה רבה לך על העצות
יום נפלא
לילך

לילך שלום,
 
מאחר וביצעת את הדברים - וטוב שכך - אני מניחה שיש בידך רשימה של חברות בינ"ל שיכולות להתמודד עם הייצור ובשלבים בהם את עדיין אינך בעלת חברת שיווק משל עצמך - גם עם השיווק. הם המשקיעים שלך - אין מנוס מלעבור אותם אחד אחד, להציג, לעניין, להכין פרזנטציה, לעבור בדיקות ומיונים ולנהל מו"מ עד להשגת מטרותייך. אם חברה בינ"ל בעלת שם תמצא את המוצר מתאים לייצור ושיווק - המשקיעים יעמדו בתור...עלייך לזכור שמשקיעם פוטנציאליים, כמו גם חברות ייצור גדולות, מוצפים בפטנטים שבעליהם משוכנעים בטיבם ונחיצותם. עלייך לעבור את מסך העיוורון וההכללה הזה.
 
לעניין איתור שותפה עסקית אסטרטגית - זו עבורך, כמי שמחפשת שותפה כזו, עבודה קשה בסביבה תחרותית, צינית וביקורתית.
ברוב המקרים, אין לצערי "משקיעים נכונים" אלא כאלו שעבדת מולם בסבלנות, יסודיות, עקביות ואמינות עד שהפכת אותם לכאלו.
 
שיהיה בהצלחה!
חנה

למדור Yourbiz באתר הדרך למעלה
לייעוץ עסקי שיווקי - מדור הייעוץ של חנה בית הלחמי




אנא המתן לטעינת התגובות...
כל הזכויות שמורות © | עיצוב: | Powered by [PiXeliT - בניית אתרים] |