אודות | פינת מומחים | כתבו עלינו | תודות | בלוג nfc | מילים בקפה | פורום רעננה | פרלמנט נשים | ספרים | צרו קשר
דף ראשי > ידע והעשרה > מאמרים > שיווק ופרסום

העסק שלך ביום שאחרי המלחמה / יעל לוטן



החלטה על הפסקת אש היא בהחלט התחלה של ניצוץ תקווה לתקופה חדשה. השאלה הגדולה היא אלו הבטחות צפונות בתקופה זו? איפה אנחנו באמת עומדות בסופה של המלחמה הכול כך מיותרת הזו?

גם אם הפסקת האש היא מצב זמני ונראה שעדיין דבר לא בטוח חובה לפעול מיידית ליציאה ממצב הסכנה בו אנו נמצאות אני מגדירה מצב סכנה כמצב של חוסר וודאות, ירידה בפרודקשן, פחות כניסה של לקוחות והאטה מסוימת בקצב. אם נתקלת באחד הסימפטומים הללו עלייך לבצע מס' צעדים:

השלב הראשון בתור התחלה הוא לדעת שדבר לא אבוד והקלישאה "ירידה לצורך עלייה" מעולם לא התאימה יותר...

ועכשיו אפרט:

צעד מס' 1 בחינת מצב והערכת נזקים – לא מחייב שנזקים יהיו מסוג הדברים הקרובים לפשיטת רגל גם האטה בקצב היא נזק לעסק עלייך לדעת לאבחן את כל השינויים מהזעירים ועד הגדולים אשר נהיו בעסק שלך מרגע פרוץ המלחמה.

תוך כדי בחינת הנזקים ערכי רשימה של לפני ואחרי. כן, גם אם זה נשמע לך מוזר זו הדרך היחידה לאבחן את המצב כדי להיות מסוגלת למצוא את הפיתרון האופטימאלי לשם כל הרשימה צריכה להיות בנויה מהקריטריונים הבאים:

סה"כ מכירות לפני המלחמה – סה"כ מכירות תוך כדי

סה"כ כניסת לקוחות לפני – סה"כ תוך כדי

סה"כ כניסת מזומנים לפני – סה"כ תוך כדי

סה"כ עבודה עם ספקים לפני – סה"כ תוך כדי

וכן הלאה כל גורם אשר קשור להתנהלות העסק צריך לנתח ולאבחן בכול אחד מהסעיפים הנ"ל אני מתייחסת כמובן גם לתקופה הזו.

ברגע שכל הנתונים מונחים לפנייך תוכלי להכין מערכת צעדים מפורטת עבור כל תחום בנפרד ובמידת הצורך אף להעמיד לכל תחום טרמינל אשר יטפל ספציפית באותו נושא וכך תוך תקופה קצרה ביותר תוכלי לחזור לקצב הרגיל ולהדביק את כול הפערים שנוצרו.

במידה וסה"כ המכירות בעסק שלך התחיל לדעוך הצעד הראשון אשר עלייך לבצע הוא לדאוג לפרסום!

פרסום בעסק הוא אבן יסוד ואין דבר חשוב ממנו אך יש לדעת לנהלו נכון כי בהרבה מקרים הוא נורא יקר אך מאוד לא אפקטיבי. מומחים ממני ניתחו ובדקו וגילו שכל עסק צריך להקצות מינימום 14% מההכנסות של העסק לפרסום לא שקל פחות ולא שקל יותר אך בלי פרסום עסק לא מתקדם לעולם.

רגע לפני הפרסום עלייך להתכונן לספק את המוצר האיכותי שלך אשר אותו את מפרסמת ולשם כך עלייך לדאוג שהמוצר אותו את מציעה יהיה בוודאות באיכות הגבוהה ביותר מכיוון שזו מעין יציאה מחדש אל השוק וחשוב מאוד לצאת על רגל ימין. גם אם לאורך המלחמה עדיין מכרת התייחסי אל תקופה זו כאל תקופה חדשה והציעי ללקוחותייך את השינוי בגישה ובחשיבה זו הזדמנות להציג אץ מוצרייך מחדש באווירה אופטימית יותר ומחודשת.

נראה לך כאילו הלקוחות קצת "רדומים"?

זה הזמן לחדש את הקשר עם כל לקוחותייך מעבר, הווה ועתיד ועלייך להוציא מכתב אישי אשר ייתן תזכורת לכולם לגבי השירות והמוצר אותו את מציעה חידוש הקשר הכרחי ביותר על מנת להיות שם ולהזכיר שממשיכים למרות הכול ולהתייחס אל התקופה כתחילתה של תקופה פורה וטובה יותר.

תזרים המזומנים "נתקע"?

כן, נורא מפחיד לבצע הוצאות בעסק במצב של מלחמה לעולם אין לדעת מה ילד יום וחוסר הוודאות טיפה מעכב לכן יש צורך בתכנון מחדש . ערכי מאזן של כל המזומנים שנשארו לך אחרי כול התשלומים ההכרחיים בלבד(שכירות, משכורות וכו') וכווני את כל הפעילות העסקית להגדלת הרווחים רק אחרי שתכפילי את הסכום שהיה לך במצב הסכנה תוכלי לחזור ולהוציא כספים על הדברים אשר רצויים על מנת לשפר את יעילות ואיכות העבודה.

מצב של סכנה מוטל בדרך כלל כאשר מצב פעולה של חירום נמשך הרבה זמן. מצב מלחמה הוא מצב חירום מאחר ודברים כמעט לא זזים בגלל אי הודאות.

באופן כללי ישנה נוסחא מצוינת ליישום במצב של סכנה והיא מחולקת למס' שלבים ונכונה לכל שלב.

נוסחת הסכנה היא:

עקפי הרגלים ושגרות

במצב של סכנה עלייך מיד לשנות את הדרך בה התנהלת עד היום. עלייך לזכור שדרך זו היא כבר לא יעילה והיא זו שבגינה את נמצאת במצב סכנה זה. משהו כנראה כבר לא עובד כמקודם ולכן יש צורך בשינוי עלייך להתמקד ולחשוב על דרך חדשה ושונה אשר תוביל אותך להצלחה.

לדוגמא: אם עד היום שמרת על קשר עם לקוחותייך באמצעות המייל עברי למכתב אישי. כל פעולה משנה גם מבחינה אנרגטית. חשוב מאוד לא להתעכב על דרכים לא יעילות ולהתמקד רק בפעילות אשר תביא תוצאות חיוביות.

טפלי בסיטואציה ובכל סכנה- לאחר עריכת התכנית אשר נתנה לך את תמונת המצב לגבי העסק עלייך לגשת לכל תחום ולמצוא עבורו את הפיתרון האופטימאלי אשר יוציא אותך ממצב סכנה באותו איזור. (אם בתחום הכספים למצוא פיתרון כגון חיסכון, הקפאת הוצאות מיותרות וכו')

הטילי על עצמך מצב "סכנה"- כן. החליטי כבר במחשבה שאת נמצאת כרגע במצב עדין אשר לא מאפשר פיזור דעת ודאגי לכך שכל פעולה תהיה מחושבת היטב כדי שלא תיפגע עלייך לנקוט במשנה זהירות עד ליציאה מוחלטת ממצב עדין זה.

הכניסי את האתיקה האישית שלך על פי תקן - פעולות לא מוצלחות אשר יכולות להביא את העסק למצב סכנה נובעות לעיתים מחוסר שיקול דעת ומפעולות לא אתיות שלך כמנהלת כן, גם הוצאת כספים ממקום שאין זו חריגה מאתיקה. הכוונה בהכנסת האתיקה על פי תקן היא לא שאת פושעת מסוכנת אלא פשוט שצריך במצב של סכנה לעשות אך ורק את מה שנכון להוצאת העסק מהמצב הנ"ל. כל פעולה שלא קשורה היא חריגה מאתיקה ולכך הכוונה.

ארגני מחדש את העסק - זכרי תמיד שבכל פעם שאת נתקלת בירידה או במצב מסוכן עלייך להכין תכנית עבודה מדויקת אשר בתור התחלה תוציא אותך מהמצב הזה ובשלב שני תראה לך איך את לא חוזרת למצב הסכנה בעתיד החשוב ביותר הוא להסיק את המסקנות הנדרשות.

התקופה העומדת בפתח בהחלט מעלה המון סימני שאלה אך ברגע שאת בתור מנהלת לוקחת אחריות מלאה ודואגת לעבוד לפי תוכנית עבודה מסודרת הכוללת לוחות זמנים ומשמעת אין ספק ולו לרגע שאת בדרך למעלה ובגדול.

עם הפנים קדימה זכרי תמיד שנחישות והתמדה זו הנוסחא להצלחה וגם אם המלחמה עיכבה ולו בקצת את הצמיחה אחרי השתלטות על המצב הדרך למעלה סלולה לבטח.




אנא המתן לטעינת התגובות...
כל הזכויות שמורות © | עיצוב: | Powered by [PiXeliT - בניית אתרים] |