אודות | פינת מומחים | כתבו עלינו | תודות | בלוג nfc | מילים בקפה | פורום רעננה | פרלמנט נשים | ספרים | צרו קשר
דף ראשי > ידע והעשרה > מאמרים > יחסי ציבור

אתר האינטרנט שלך ויחסי ציבור / אופיר שפיגל



  • אם היית בעל חנות פירות וירקות, האם היית משאיר את חלון הראווה של חנותך קבוע ובלתי משתנה?
  • האם היית משאיר בתצוגה פירות וירקות, שאינם פירות העונה, כלומר, פירות ישנים?
  • כבעל חנות בגדים, האם היית מעלה על דעתך להשאיר את קולקציית הקיץ תלויה גם בחורף, ולהיפך?

אם אתה עונה (כמו רובנו) "לא" על שתי השאלות הנ"ל, מדוע, אם כן, אתר האינטרנט שלך (של רובנו) לא משתנה?

בעלי עסקים רבים חושבים כי השקעה חד פעמית באינטרנט היא בניית אתר, ואח"כ הלקוחות כבר יגיעו לבד. הם אינם מעדכנים את האתר, אינם מספקים דרכו תועלות ממשיות לציבור, והציבור איננו נוהר בהמוניו. והאכזבה על ההשקעה של אלפי דולרים באתר הנה גדולה.

אתר האינטרנט משקף את פניה של החברה, ולרוב, נחשפים אליו יותר לקוחות פוטנציאליים מאשר לקוחות שמגיעים לבית העסק. מכאן, מדוע אתה מטפח ומנקה את משרדך, ומשקה את העציצים, ואילו לאתר האינטרנט אתה נכנס רק פעם אחת בכמה חודשים שהוא קיים, ומתפלא שלקוחות אינם מגיעים.

אתר האינטרנט, ממש כמו כל פרסום אחר, חייב להיות מעודכן, דינאמי ומספק תועלות ללקוח.

נגמרו הימים בהם "ברכת המנכ"ל" ו"מבצע" (עדכניים לשנת 1998) הם מספקים. כיום, צריך האתר להיות ממש כמו חלון הראווה: אטרקטיבי, מושך, דינאמי וצבעוני, כזה שיגרום ללקוחות לחזור פעם ועוד פעם על מנת לראות מה חדש, האם יש מבצע עדכני ומעניין, והאם הוא מתאים לעונה ולמצב.

חברות רבות נעזרות ביחסי ציבור. זה כיף לשמוע ולקרוא על חברתך בכלי המדיה השונים, לפעמים זה אפילו מביא לקוחות, ובוודאי שזה בונה תדמית. רובנו, גם מפרסמים בעיתונות הכתובה, ברדיו, ולפעמים דואגים לחלוקת ברושורים בתיבות הדואר. כעת נשאלת השאלה, מדוע לא להעלות את הפרסומת שלנו גם לאתר האינטרנט? הרי זו במה שכבר שילמת עליה זה מכבר.

מדוע לא לעדכן ולהכניס את הודעות הדובר לתוך האתר? הרי האתר שלך הוא כלי התקשורת היחיד בו (בתחום יחסי הציבור) יש לך שליטה מלאה על הפרסום.

משרדי פרסום ויחסי ציבור רבים פשוט לא גילו את הקשר בין השניים, ומסיבות לא ברורות הם מתעלמים ממדיה זו ופוסחים על האתר. כך נשאר האתר, שבו הושקעו אלפי דולרים, ישן ומעודכן לסוף שנות ה-90' (של המאה הקודמת), מצב שלא מביא כל תועלות. אם כן, אתר מושקע ודינאמי יזמין אליו את המתעניינים לשוב ולבקר, ללמוד ולראות מה חדש. יש לציין, כי עלות העדכון זניחה.

משרדי יחסי ציבור ופרסום חייבים לזכור, כי האתר הוא חלון הראווה שלך. הם מעולם לא המליצו ולא ימליצו לך לא לנקות אותו מדי פעם. דרוש שהם יטפלו גם באתר האינטרנט שלך.


הכותב מנהל משרד יחסי ציבור  •  www.ofirpr.com




אנא המתן לטעינת התגובות...
כל הזכויות שמורות © | עיצוב: | Powered by [PiXeliT - בניית אתרים] |