אודות | פינת מומחים | כתבו עלינו | תודות | בלוג nfc | מילים בקפה | פורום רעננה | פרלמנט נשים | ספרים | צרו קשר
דף ראשי > טיפים > PR

יח"צ – נקודות התורפה של מנהלת / יעל לוטן



אז מי את??

קהל היעד אליו את מכוונת תמיד סקרן בנוגע לבעלים ,למה שהביא אותם למיזם או לחברה המסוימת ואיך כוכב אחד מעז.....

לא משנה מי את או מה את עושה את מקרינה תדמית כלשהי! בעולם תחרותי זה של ימינו התדמית אותה את מקרינה מהווה תפקיד מכריע בהצלחתך המקצועית , החברתית ובכלל בכל תחום אחר. התדמית שלך היא הרבה מעבר לאייך להיראות ,להתנהג או להישמע. היא הכרטיס ביקור האנושי שלך ובהיותה כזו כשם שהנך מקפידה על עיצובו של כרטיס הביקור עליך להקפיד בעיצוב תדמיתך.

התדמית בימינו מתבססת על הבנת טבע האדם ומניעי ההתנהגות שלו היא משקפת ידיעה של חוקי המשחק העכשוויים ועליך להיות תמיד מעודכנת כדי להיות נכונה.

בעולם התחרותי של היום השיווק העצמי איננו עוד עניין של בחירה אלא עניין של הישרדות!
לא הביישנית מקבלת קידום ולא הצנועה העלאה בשכר. חברה קטנה וצנועה גם תשתכר בהתאם! ובכלל כדי למכור כל דבר שהוא ,בין אם זה מוצר ,רעיון, תדמית או שירות עלייך לדעת קודם כל למכור את הנכס החשוב ביותר שיש לך את עצמך!!!

חבל לבזבז את הזמן על צניעות או על פחד מיהירות ברגע שאת טובה ואת יודעת את זה , זכותך ואפילו חובתך ליידע אחרים. הידיעה על מי שאת (בתנאי שאת באמת טובה...) יכולה רק להועיל.

ומכאן איך אפשר שלא –אמינות.

בכל מקום אנו שומעים תדמית ,מה זה אומר?, הכוונה היא למהותך שלך את חייבת להיות אמינה בהעברת המסר על עצמך! זהו חוק ברזל בשיווק ובבניית תדמית!

בעיית האמינות היא שגרמה לשוק הפרסום לקרוס. מבול של פרסומים לא נכונים הביא את האדם הקטן להיות סקפטי לגבי פרסומות תאמרי לי את מתוך מקבץ פרסומות בערוץ 2 מני לי אחת מהם שבאמת גרמה לך לרוץ ולקנות את המוצר בדרך כלל כשהפרסומות נגמרות אנחנו אפילו לא זוכרים במה מדובר והאמת היא שבדרך כלל אנו מנצלים אותם כדי לקפוץ לנוחיות....

מנהלת טובה היא מנהלת ששולטת ביחסי הציבור שלה ,מנהלת גרועה היא אחת רצינית שקמה בבוקר ומגלה שהיחצ"ן שלה סידר לה ריאיון בתוכנית בידור ....חשוב לא לעשות הכול למען פרסום חשוב מאוד לדעת איך ומה להוציא החוצה שכן ברגע שאת עוברת לקדמת הבמה עלייך להיות מודעת לזרקורים דבר לא נסתר מעינו הבוחנת של הלקוח והוא בהחלט בוחן!

מתוך זכות בסיסית ועל מנת שיידע שהוא נשאר נאמן לאדם הנכון הוא עוקב אחרייך ואחרי מעשייך כל העת .

עלייך להמשיך להיות טובה ואמינה לגבי המוצר אותו את מעוניינת למכור. בניית מסע יחסי ציבור נכון יעזור לך לשדר את האמינות הנדרשת ויעזור לקהל היעד אליו את מעוניינת להגיע להחליט לגבי העובדה שאת הכי נכונה עבורו אמינות היא שם המשחק שכן אף אחד לא ילך לדיאטנית שסובלת מעודף משקל....

את הקודקוד שדרי זאת!

המותגים הגדולים של היום באים לעולם באמצעות חשיפה תקשורתית מבוקרת ונכונה גם את מותג! בעצם היותך מובילת המותג עלייך להיות זהירה וקפדנית עם התכנים , ובמיוחד עם קצב החשיפה שלך, כי כל מה שתאכלי ממנו הרבה מידי ,גם אם זה המעדן הטעים לך ביותר יגרום לך בחילה....

כל טעות קטנה לכאן או לכאן עלולה להיות מסוכנת. תדמית היא אינה דבר הנבנה ביום ואין לה טווח זמן מוגדר אך היא בהחלט יכולה להיהרס ביום אחד רק בגלל מילה או חשיפה לא מבוקרת ונכונה.

חשוב מאוד למנהלת לדעת שהיא הכוח המניע את גלגלי המערכת השיווקית של העסק, לא יהיה זה נכון לזרוק הכול על מנהל השיווק כי הכי נוח לצעוק עליו כשמשהו לא עובד.....

ידע הוא כוח ותדמית חיובית היא הכוח הגדול אשר משמן את גלגלי המערכת. מנהלת שדואגת שעסק יעבוד טוב חייבת לדאוג שיידעו על כך שהוא עובד טוב ,שהוא מקצועי ושיש אבא ואמא למוצר נשמע פשוט ? לא כל כך...

בעידן החדש אנו עדים ל" שרידי חורבן הפרסום" פשוטו כמשמעו , חברות שרצו להתפרסם במקום להצליח הבטיחו הבטחות וסיפרו סיפורים שאין להם שחר אז נכון שהדבר משך קהל במהירות אך הוא הבריח את הלקוח במהירות רבה יותר ,היום קהל היעד ולא משנה באיזה תחום הרבה יותר סקפטי מבעבר ולפני רכישה או הצטרפות לחברה מסוימת הוא מבצע מחקר לא קטן כדי לוודא שלא עובדים עליו ,אכן הפרסומות הכוזבות השאירו עשן סמיך של אי אמון ,מה שמצריך בנייה מחודשת ואיטית על מנת לשוב ולחלחל לתודעה בצורה נכונה וטובה.

לא המצאנו את הגלגל באמירה שצריך לומר אמת אך נדמה שהדבר לא חלחל עדיין לתודעה הציבורית ומנהלות ממשיכות לעשות טעויות תדמיתיות על ימין ועל שמאל.

ניתן לקחת לדוגמא את מקרה שרי אריסון והפיטורים בבנק הפועלים; הנהלת הבנק מפטרת 900 עובדים, שרי מתייצבת לצד ההנהלה, ההסתדרות מתמקדת בשרי בקמפיין חוצות פרובוקטיבי, שרי כועסת ופועלת להשתקה כשבמקביל מושחתת תדמית בעלה, שרי סוגרת קרן סמלית ועוזבת לקול אלפי קריאות מתלהמות של אנשי תקשורת ומגיבים...

אין ספק שהבריחה הנואשת מהמשבר במקום התמודדות עימו הביאה לפגיעה תדמיתית באריסון.

שמרי על ייחודיות

כיום בתחום המוצרים והשירותים כשכולם מעתיקים מכולם מוצרים , חידושים , ורעיונות ,קשה מאוד להפתיע ולחדש ומכאן שבעלת עסק חייבת לחשוב איך היא מחזקת את הקשר עם הלקוח .ברגע שאישיותה של מנהלת מוטמעת בעסק בצורה מוחלטת יתקשו המתחרים בהעתקה והקונה הפוטנציאלי שסגנון כזה מתאים לו יהפוך לקונה בפועל.

חשבי על הרופא ,הקוסמטיקאית ,או המטפל שלך האם היית ממשיכה לקנות ממנו לו היה מוכר את העסק ? לא! כי בכל עסק נמצאת הנשמה של בעל העסק הטאצ’ שלו נרמז ומתבלט לאורך כל הדרך מעיצובה החיצוני של החברה ועד עיצובה הניהולי מנהלת קפדנית תשדר שלמות ופרפקציוניזם ,מנהלת מפוזרת תמיד תצא לפגישה יום אחרי שהתקיימה......

נקודות התורפה אשר בעטיין עלולה מנהלת לקרוס הן פשוטות להבנה אך השימור לגבי איך להיזהר מהן הוא אשר מצריך המון תכנון ואסטרטגיה של יחסי ציבור נרחבת ומדויקת.

הכירי ביכולות שלך והתמקדי

לכל חברה בשוק כמעט מתחרה או שניים לפחות ,התעסקות בפזילה לאחר כדי "ללמוד" ממנו היא מתכון בטוח לכישלון .מה שנכון לחברה אחת לא תמיד וכמעט אף פעם לא נכון לחברה אחרת ,אין ספק שחובה לבצע ניתוח שוק אך זה נדרש אך ורק על מנת למצב את עצמך הכי גבוה שאפשר .ההתעסקות בתשומת לב על המתחרים מסיתה את תשומת הלב מחברתך וכך את מתרחקת מהמטרה ועלולה לקרוס במהירות.

אחריות חברתית

אחריות חברתית – הדרך שבה חברה מנהלת את ענייניה לצורך השגת איזון תפקודי חיובי משולש: עסקי ,סביבתי וחברתי.

עלייך להיות מחויבת לקהילה ולשדר זאת בכל הזדמנות על ידי סיוע לקהילה ותמיכה בה ,בימינו אין מכך מנוס. לנושא קוראים אחריות חברתית והוא צובר תאוצה נפלאה במשך השנים האחרונות ,הקהילה היא בעצם חלק ולפעמים אפילו כל קהל היעד שלך (מזון , טלפונים סלולרים) ונתינה לקהילה היא שיוצרת את התדמית הכי חיובית שיש.תרומות לעולם יתקבלו בברכה ולא שמעתי על מלכ"ר ( מוסד ללא כוונות רווח) שמתנגד לתמיכה.

סקר שנערך בפורטל PureComm קובע חד משמעית כי אחריות חברתית תורמת ליחסי הציבור של חברה עסקית ביחס של 83% מתוך 100% .

חשיפה נכונה

בחשיפה התקשורתית מול המדיה ישנם חוקים ולא כל אחת יכולה כעניין של מה בכך להתראיין נכון ,או להופיע בתקשורת בנושא זה או אחר . מנהלת ברוטאלית ,גסה , לא מנומסת אולי תיכנס לשידור פעם אחת אך בטוח כי תהיה זו הפעם האחרונה שלה....

גם בנושא הזה יחסי הציבור מעניקים ליווי צמוד ,הדרכה ,וסדנאות לשיפור הגישה ושפת הגוף ומלווים את הלקוחה לכל ריאיון או חשיפה על מנת לייעץ לו ברגע האמת לעולם לא תראי איש יח"צ מקצועי אשר לא מלווה את הלקוחה לאולפנים אין זה מן הראוי לתת לו לשחות לבד בים התקשורת בעיקר מכיוון שרוב המראיינים הם כרישים לא קטנים....

דעי את ערך האדם אשר מולך

מנהלת צריכה להכיר בחשיבותם של כל אדם ואדם ,לדעת להעריך את השומר הפשוט ואת המנכ"ל הגדול באותה מידה.

יחס כן וחיובי לכל אדם – אצל בני אדם מאחר והם חשדנים מטבעם חנופה אינה שימושית היא חשודה ,אינה אמיתית ואנשים מבחינים בזה.

הדרך הנכונה להראות לאדם את חשיבותו היא בכך שתרחשי לו כבוד,הבחנה בקיומו של אדם ומתן סימן לכך מעניקים לאדם את חשיבותו.

ידיעת שמו וקשריו של האדם מבססים את חשיבותו. כאשר מנהלת יודעת זאת ומתנהגת ע"פ הכללים הנ"ל היא מבטיחה את יחסי הציבור הטובים שלה.זה אם כן הבסיס.

תקשורת

ובעצם הכול מתחיל ונגמר בתקשורת על מנת לבצע את הפעולה הכי פשוטה את נדרשת לתקשורת ולו המינימאלית ביותר אך כמה שזה נשמע פשוט גם לתקשורת חוקים משלה כי אם אין הבנה ,אין הסכמה,ואז לא עשינו עסק...

מחזור התקשורת הדו כיוונית חשוב עוד יותר מן התכנים אותם רוצים להעביר. התקשורת קיימת על מנת שיענו לה או שישתמשו בה. לפני שהיא מעבירה מסר כלשהו עליה להיות בראש ובראשונה עם מחזור תקשורת. מסרים אינם נענים על קו שאינו קיים שאינו דו כיווני.

לעולם לא נוכל לנהל שיחה אם אני אדבר ואת תביטי מן החלון.....

הדבר החשוב ביותר למנהלת הוא בראש ובראשונה אסטרטגיה תקשורתית, שיווקית,חברתית . חבילת שירותים אותה תקבלי במלואה במשרד יחסי ציבור ,שם כל מחלקה מתאימה את עצמה לאופי של חברתך ומתמקדת אך ורק במסרים אותם את רוצה להעביר ובקהל היעד אליו את מעוניינת להגיע .מנהלת שעברה קמפיין יח"צ פורח ומשגשג בצורה מתונה ובטוחה. כשאת נבנית לאורך זמן כמותג ואיש יחסי הציבור ממצב אותך גבוה לעולם לא קיימת סכנה של היום למעלה ומחר צניחה חדה למטה, מקומך נבנה על אבני יסוד מקצועיות ומדויקות וזו ורק זו היא הנוסחא המוכחת להצלחה.

לסיכום

יחסי ציבור מתחילים באשה עצמה ,בגינוני התנהגותה ובמעגלי התקשורת המצומצמים שלה מול עובדיה ,הספקים שלה וכלה בייצוגה במדיה ובמעגלי תקשורת רחבים וגדולים.

מנהלת טובה ומקצועית היא אותה מנהלת שיודעת לקחת אחריות בין היתר על יחסי הציבור שלה ושל החברה אותה היא מנהלת, כי למרות שאנו חיות בעולם של גברים אישה תמיד יכולה לעשות זאת טוב יותר...


הכותבת היא מנכ"ל לוטן תדמיות ופורטל PureCom




אנא המתן לטעינת התגובות...
כל הזכויות שמורות © | עיצוב: | Powered by [PiXeliT - בניית אתרים] |