אודות | פינת מומחים | כתבו עלינו | תודות | בלוג nfc | פורום רעננה | פרלמנט נשים | ספרים | צרו קשר
דף ראשי > ידע והעשרה > מאמרים > שיווק ופרסום

ספר נמדד על פי תפוצתו בלבד



המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), מוסד ללא כוונת רווח שמטרתו קידום החינוך בישראל, קיים (20.3) יום עיון בנושא "הארי פוטר: הקסם, התופעה וההזדמנות לעידוד הקריאה".

בין הדוברים ביום העיון, היתה הסופרת נורית זרחי, שאמרה כי היא אינה מומחית לספרי הארי פוטר, ושדבריה אינם מבוססים על מחקר שעשתה אלא על מחשבות ותחושות שלה בלבד. זרחי השוותה בין הגיבורים בספרות של פעם לבין הארי פוטר, וטענה שלגיבור של פעם היה כוח לשנות את גורלו בעזרת כוחותיו האנושיים.

זרחי הוסיפה ואמרה כי לעומת גיבוריהם של ספרי העבר, חייו של הארי פוטר משתנים בעזרת קסמים. "הסמלים בסדרת הארי פוטר רדודים. הם לא "מסמלי קסמים" אלא "הם באמת הקסמים", והם נטולי משקע נפשי. יש בספרי הארי פוטר ודומיו "תיאור של תיאור" המאבק האנושי, אך לא המאבק האנושי עצמו".

לדברי זרחי, בימינו העומק הספרותי "ירד מהפרק", משום שלעומק צריך הרבה סבלנות וזו כבר לא קיימת היום. "מושג העומק הספרותי הוחלף במושג ההצלחה וספר נמדד על פי תפוצתו בלבד. העולם הפך למסחרי ומנוהל על ידי קרטלים גדולים".

זרחי הביאה כדוגמה, מכתב שקיבלה מילדה בת שמונה. הילדה קראה את ספריה ובקשה ממנה לגלות לה את סוד כתיבתה כדי להיות גם היא מפורסמת.

זרחי העלתה ביום העיון את השאלה "מדוע כיום לא קוראים יותר", וענתה שהעולם השתנה.

"דברים שנחשבו מרכזיים פעם, כבר לא מרכזיים כיום. מה שבני דורי קבלו מספרים, הילדים בימינו מקבלים אולי ממקור אחר. ילדים עדיין זקוקים לחיזוק, לתקווה ולעומק, וזה מה שצריך להיות ביסוד השיח עם ילדים. אם הילדים לא רוצים לקרוא, יש להנחיל להם זאת בדרך חלופית, לאו דווקא דרך ספרים".




אנא המתן לטעינת התגובות...
כל הזכויות שמורות © | עיצוב: | Powered by [PiXeliT - בניית אתרים] |